dve minuti branja
Kaj pravi stroka?
Računalniško mišljenje – kaj je to in zakaj bi ga sploh potrebovali?

Cilj uvajanja računalništva in informatike v šole ni vzgajanje razvijalcev programske opreme, ampak razvijanje računalniškega mišljenja slehernega učenca.
-
Presek med računalništvom in informatiko (RIN), matematiko (MAT) ter znanostjo in inženirstvom (ZII) je prikazan na spodnji sliki.
Podrobno poročilo strokovne delovne skupine za analizo prisotnosti vsebin računalništva in informatike v programih osnovnih in srednjih šol ter za pripravo študije o možnih spremembah (RINOS), ki obsega več kot 100 strani, najdete tukaj.
-
Odgovore na vprašanje, zakaj razvijati računalniško mišljenje, najdete v prispevku z naslovom “Računalniško mišljenje – kaj je to in zakaj bi ga sploh potrebovali?”, ki se nahaja tukaj.
-
Evropska unija v 10. ukrepu akcijskega načrta Digital Education Action Plan (2021-2027) - Communication on ‘Resetting education and training for the digital age’, COMM(2020) 624, 2027 zapiše:
Predlog priporočila Sveta za izboljšanje zagotavljanja digitalnih spretnosti v izobraževanju in usposabljanju. To bo vključevalo uporabo orodij EU za vlaganje v strokovni razvoj učiteljev, izmenjavo primerov dobre prakse v zvezi z metodami poučevanja, vključno s poudarkom na vključujočem visokokakovostnem pouku računalništva (informatike) na vseh ravneh izobraževanja ter spodbujanju dialoga z industrijo v zvezi z opredelitvijo in posodobitvijo potreb po novih in nastajajočih spretnostih, skladno s programom znanj in spretnosti.
Nekaj pomembnejših virov
-
European Schoolnet. (2015). Computer programming and coding, tukaj.
-
ACM Europe. (2013). Europe cannot afford to miss the boat, Informatics education report, tukaj.
-
ACM in CSTA. (2012). Running On Empty, The Failure to Teach K–12 Computer Science in the Digital Age, tukaj.
-
Shut down or restart, (2012) The way forward for computing in UK schools, The Royal Society, tukaj.
-
Wing, Jeanete M. (2006). Computational thinking, Comunication of the ACM, 49(3), tukaj.
-
Krajnc R. (2013). Zakaj se slovenski osnovnošolci ne učijo računalništva), tukaj.